WEEK 3 - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Manon Niens - WaarBenJij.nu WEEK 3 - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Manon Niens - WaarBenJij.nu

WEEK 3

Door: manonniens

Blijf op de hoogte en volg Manon

25 Augustus 2010 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Lieve mensen daar ben ik dan weer vanuit London!

Even een update van mijn werkzaamheden tot nu toe:

Ik zit nu de volle 5 dagen op kantoor. Ik moet veel boekingen in de computer zetten , functiesheets maken en facturen opmaken. Het is nog steeds erg moeilijk voor me om alles te onthouden en het 1x allemaal goed te doen. Ze vertelden ons dat het een rustige periode was en dat we hier maar van moesten genieten. Ik heb de afgelopen dagen nog genoeg te doen gehad. Dus ik ben benieuwd hoe het straks in de drukke periode gaat. Hoop dat ik dan iets sneller kan werken! De collega’s op het werk zijn hier allemaal erg aardig en willen me ook overal mee helpen.

Ook is Marlous een meisje uit me klas vorige week aangekomen . We zijn samen even naar Oxford street geweest naar de leuke PRIMARK ofcourse.. en hebben lekker bijgekletst over onze london-avonturen .

Ook heb ik hier nog geen ontbijt (wat ons wel beloofd is) daarom koop ik elke keer mijn eigen broodjes en beleg. Voor de rest is het eten hier best goed te doen in de kantine. Het is vaak wel erg vet! En bij de gezellige avondjes met Melinda Laura Tom R-J is er ook altijd wel iets te snoepen ;)
Vandaar dat ik hier ook wel aan de sport moet gaan!

Elke vrijdagavond organiseert het hotel een voetbalmatch onder collega’s van Charing Cross.
Eerst doen we een kleine warming-up en daarna gaan we fanatiek 1.5 uur lang een partijtje spelen.
Ook doen ze hier aan MAN/GIRL van de match! Helaas is dit me nog niet gelukt maar elke week probeer ik het opnieuw! Hahah

Ook hebben ze ons verteld dat we gebruik mogen maken van de gym na 21.00 in het hotel.
Er staan 2 loopbanden/crosstrainer en een aantal gewichtapparaten.
Ook hebben ze voor elk apparaat een tv hangen zodat het ook nog wel een tijdje uit te houden is!
Ik ben dan ook van plan om dit 1 of 2 keer in de week te gaan doen.

Van het weekend zijn we met de Nederlandse studenten naar een kleine discotheek geweest (Oneil’s). Er draaide een leuke band en iedereen vermaakte zich prima! Gezelligg! Omdat de MCdonalds naast ons hotel zit, gingen we daar ook maar even langs haha.

Op mijn vrije dagen probeer ik zoveel mogelijk om nieuwe dingen te ontdekken. Zo heb ik laatst Buckingham Palace ontdekt (15 min lopen vanaf het hotel) Ik had me er veel bij voor gesteld maar uiteindelijk viel dat erg tegen. Misschien kwam dat ook doordat ik niet bij de wisseling van de wacht was, die elke dag om 11.30 wordt gehouden.

Ook ben ik laatst naar SOHO geweest (chinatown, 5min) Wat is dat een gezellig plaatsje zeg! Je ziet er zoveel chinese zaakjes en restaurantjes. Samen met de andere studenten hebben we hier ook lekker chinees gegeten met jajaja.. chopsticks. Bij het laatste gerecht had ik dan ook eindelijk door hoe je hier mee kon eten.

Covent garden is ook een gezellig plaatsje (5min) Je ziet veel straatartiesten en muzikanten die het publiek proberen te entertainen. De 1 lukt het beter als de ander. Ook kun je hier gezellig winkelen en op een terrasje zitten.

Op de 7e verdieping waar de studentenafdeling is gevestigd hebben we een nieuwe ruimte ontdekt. We mogen dit van het hotel gaan opknappen en ze zijn bereid om stoelen, tafels banken, koelkast, tv en een keuken voor ons beschikbaar te stellen. Zo komen er bij ons al veel ideeën op om een gezamenlijke ruimte te maken.

Verder wil ik iedereen die me mailtjes stuurt en met me skypt erg bedanken voor de steun en hun leuke verhalen. Ik heb dit dan op sommige dagen echt nodig! Daarom zou ik zeggen ga er vooral mee door en het is echt leuk als je weg bent voor een half jaar om dan ook nog alles van thuis mee te krijgen!

Ik ga nu stoppen met mijn verhaal en ik kom zo snel mogelijk weer bij jullie terug!

Lieeefs Manon

  • 26 Augustus 2010 - 08:16

    Vera:

    Jeeuj weer een verhaaltje van Manon! Ik dacht gister nog aan je dat ik wel heel benieuwd was hoe het nu ging.
    Wij hebben afgelopen weekend het afscheidsfeestje van Lieke gehad. Jammer dat je er niet bij was :(

    Veel plezier
    x

  • 26 Augustus 2010 - 10:32

    Annemarie:

    Neussie!!

    Wat een leuk verhaaltje zeg:)
    Vind je het werk echt zo lastig? Ik hoop dat het snel beter gaat en dat je dan heel snel kunt werken haha.
    En de engelse taal heb je al helemaal onder controle?
    Goed bezig!
    Je werd zaterdag zeker nog wel even besproken op het feestje van lieke hoor, we hebben je erg gemist..
    Maar ik moet je nu echt een mail sturen, want ik heb zo veel te vertellen!!
    Nou heel veel succes en ik denk aan je:D

    Dikke kus

  • 26 Augustus 2010 - 11:32

    Rox:

    Hee lieverd!
    wat leuk om weer ff wat dingen te horen van je.. dus ondanks t moeilijke weer heb je genoeg gezien en te doen in Londen? Ben echt benieuwd naar de stad, mr dat laat je ons natuurlijk zien wanneer we langs komen!
    Ik hoop dat t werken wat makkelijker gaat mr dat komt vast wel na een tijdje toch;)
    Ik hoop dat we elkaar snel weer een x spreken op msn ofzo, ff bijkletsen!
    Heel veel succes & plezier nog en ik mail je van t weekend nog wel!
    Ga nu ff boodschapjes doen haha..
    veel liefss ROx

  • 26 Augustus 2010 - 11:32

    Rox:

    moet moeilijke werk zijn haha
    xx

  • 26 Augustus 2010 - 16:42

    Nadieh:

    Haa meissie!

    Had al veel van je gehoord via de mail, maar echt leuk dat je het zo'n uitgebreid reisverslag maakt! Kunnen we goed lezen wat je nou precies doet enzo! Leuk trouwens dat jullie misschien zo'n gezamenlijke ruimte mogen maken, hoef je tenminste niet de hele dag op je kamer te zitten;)
    Nou neusje,spreek je snel weer! Heel veel plezier en geniet er van!

    liefs

  • 26 Augustus 2010 - 17:55

    Lieke :

    Schatje!!
    jeej een verhaaltje van jou! leuk om te lezen :)
    ik vind je een goede blog schrijfster, haha!
    klinkt allemaal erg leuk, dr is echt veel te zien daar he! Sommige dingen uit je verhaaltje herken ik nog van toen wij in HAVO 3 naar Londen zijn geweest.. Leuuuk :D Ik denk dat skypen voordat ik weg ga er niet meer in zit.
    Ik ga zometeen mn koffer nog even overnieuw inpakken (want op dit moment kan die nog niet dicht) haha
    en dan morgen nog 1 laatste dagje in NL en dan ga ik ook op avontuur!

    nou we houden contact neusie, ik zal je snel een uitgebreid mailtje sturen

    dikke kus voor jou

  • 26 Augustus 2010 - 17:57

    Lieke :

    en oja!!
    eindelijk is manon (onze anti sportschool vriendin) ook bij de sportschool..
    :P

  • 03 September 2010 - 18:19

    Leeonie :

    Leukleukleuk!

    ik had je zo even op skype gezien en klein beetje gehoord maar leuk om je verhaal te lezen.

    dan zie je pas echt wat je aan doen bent!!

    hihi zorg maar eens dat 1 van de familie GIRL of the match wordt.

    benieuwd naar je volgende verhaal!
    succes met je opdrachten.
    Liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Manon

Actief sinds 27 Juni 2010
Verslag gelezen: 126
Totaal aantal bezoekers 41416

Voorgaande reizen:

05 Februari 2014 - 14 Augustus 2014

Australia, New-zealand, Bali & Thailand

31 Juli 2010 - 22 Januari 2011

Manon goes London

Landen bezocht: