CRIME SCENE @ NIET IN DUBLIN!! - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Manon Niens - WaarBenJij.nu CRIME SCENE @ NIET IN DUBLIN!! - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Manon Niens - WaarBenJij.nu

CRIME SCENE @ NIET IN DUBLIN!!

Door: manonniens

Blijf op de hoogte en volg Manon

07 November 2010 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Ha die hooo folks!

Hier ben ik dan weer met een verhaal vanuit London..

Wat een mooi weekend Dublin moest worden is helemaal in duigen gevallen.
Vrijdagnacht 4uur vertrekken met de taxi naar Liverpool Street en op Liverpool street de trein genomen naar het vliegveld Stansted.
De Taxi rit hebben we goed overleefd maar na 10 minuten in de trein gezeten te hebben ging het mis.

Midden in een CRIME SCENE terecht gekomen (je kunt het je niet voorstellen). Ze denken dat er iemand voor de trein is gesprongen of geduwd. De machinist vond het namelijk nog verdacht want hij heeft niks gezien, wat normaal wel het geval moet zijn. Ook zagen veel mensen waaronder wij ook, 2 mensen snellopend weg sneaken.

Eenmaal in de trein hadden we nog niet veel door wij dachten alleen maar aan onze Vlucht! Waarom staan we hier? ‘Straks missen we onze vlucht nog’ en na een kwartier wisten we genoeg, als er zoveel politie om ons heen staat? Hier komen we niet meer weg..

Even later komt er ook politie in onze coupe en die legt uit wat er precies gebeurt is. Even is het stil bij Laura, Sander en bij mezelf. Maar na 10 minuten komen alle scheldwoorden dan ook uit onze mond.. Wat waren we boos en teleurgesteld dat we niet naar Dublin konden, waar we ons ZO op hadden verheugd.

We moesten ons zelf verplaatsen naar een andere coupe want als we naar buiten keken dan konden we een live-verslag zien van alles wat maar 3 meter bij ons vandaan gebeurde.

We hebben uiteindelijk 3uur vast gezeten in de trein op ‘Bethnal Green’ dat is een naam die ik niet snel meer vergeet. Toen we eindelijk wegreden zijn we bij het volgende station eruit gezet en moesten we overstappen op een andere trein naar Stansted.

Eenmaal op Stansted aangekomen hebben we alles geprobeerd om nog naar Dublin te kunnen maar als we 277 pond (310 euro) voor een single met het vliegtuig moeten betalen of 14,5 uur in de bus of 9 uur in de trein voor 100pond moeten zitten werd ons dat een beetje veel!
Toen hebben we zelfs nog nagedacht over warme landen of andere steden rond om London hahah Gewoon om even weg te zijn uit het hotel en uit London. Maar uiteindelijk was het beste om toch maar terug te gaan naar London waar we dit weekend nu ook weer doorbrengen.

Het beste er van maken en proberen om een leuk Iers weekend er van maken.


Ook ben ik 2 weken geleden naar de tandarts geweest. Doordat er een gat in me tand zat, deed het me erg pijn met eten en drinken. Het gaf me een fijn gevoel dat ze precies het zelfde deden als in Nederland dat voelt dan wel vertrouwd! Uiteindelijk was ik daar dan ook 255 pond verder..

Die zelfde middag ben ik nog naar Borough Market geweest, dat is een markt waar je allemaal verse producten kunt kopen. Je ziet allemaal verschillende soorten tapas, vis, vlees, groentes, kazen en lekkernijen. En bij elke kraam kun je dan ook iets proeven. Bij sommige kramen hangen ze gewoon hun product bijvoorbeeld een eend aan spijkers om zo het vlees goed te kunnen verkopen.

Vorig weekend was het ook Halloween in London. We hadden gezellig veel mensen van het hotel uitgenodigd om een drankje te doen in de Lounge en uiteindelijk zaten we daar ook met een grote groep van 15 tot 20 mensen. Raquel en Carlos besloten, om zich toch maar aan dit feest te wagen en de enge gezichten kwamen al snel te voorschijn. Het plan was om naar Roadhouse te gaan maar uiteindelijk zijn we bij Oneil’s terechtgekomen. Het was echt een super avond en we hebben veel lol gehad.

Eenmaal buiten voelde ik iets aan me tas zitten en ik begon direct naar me tas te grijpen opeens merkte ik op dat me mobiel weg was.. ik keek nog snel om me heen en zag een paar jongens weg rennen maar het had geen zin meer. PECH! Telefoon gestolen! Nu mijn Nederlandse mobiel het niet meer doet en me engelse gestolen is voelde ik me onbereikbaar haha. Heb daarom ook direct weer een nieuwe mobiel gekocht en voor degene die me nummer willen maar niet hebben, moeten maar even een mailtje sturen =)

Op het werk gaat het nog steeds erg goed met me. Ik heb laatst weer een nieuwe review gehad en ze waren echt tevreden over mij. Ik was erg gegroeid ten opzichte van de vorige review. Mijn zelfvertrouwen was gegroeid en mijn communicatie was ook veel beter geworden. Hier ben ik natuurlijk erg blij mee! Ze heeft me nu veel vieren gegeven en een aantal drieën. Waarvan vier dus het hoogst is en 1 het laagst. Ook mag ik een aantal mensen training gaan geven die nog niet bekend zijn met de systemen, dit is een erg leuke uitdaging natuurlijk!

En over 2 weken komen mijn vriendinnetjes langs in London. Pffoee daar heb ik erg veel zin aan!
Ik ben wel even weer toe aan een bezoekje van thuis!

Wist je dat:
- Ik in London ook gebowld heb?
- Er dit weekend een grote vuurwerkshow aan de gang is en beter moet zijn als Oud & nieuw?
- Oxford Street helemaal op zijn kop staat door kerstmis? Alle lichten aan de gebouwen hangen er al.
- Onze school deze week een bezoekje aan London brengt.
- Ik Halloween helemaal niet bijzonder vindt en het feest eigenlijk onzin vindt?
- Wij op het werk vaak van klanten chocola krijgen?
- Ik veelte veel shop en meer als de helft van me kleren + mijn schoenen verslaving terug kunnen naar Nederland?
- Ik nog steeds geen bekende mensen in London ben tegengekomen.

Zo nu zijn jullie weer even op de hoogte van alles en het zal leuk zijn als jullie een berichtje achter laten.

Veel liefs vanuit London,
Manon

  • 07 November 2010 - 13:01

    Roxann Broeze:

    heee lief!
    wat een verhaal zeg.. wat kut dat dublin niet door ging! gaan jullie er dan nog een andere x naartoe of? je hebt wel veel meegemaakt zo de laatste weekenden...
    Fijn dat t vder goed gaat met je stage! ja over 2 weken is het al zover, dan komen we lekker langs bij jou! Heb er echt super2 veel zin in:D
    Meid geniet nog ff van de zondag & succes deze week met stage.. we mailen!
    Kusjesss

  • 07 November 2010 - 14:18

    Ria :

    Nou Manon wel weer een mooi verhaal hoor, en er lezen meer mensen, als je denkt je verhaaltjes. Iedereen die ik spreek vind het leuk, om wat van je te horen.
    Zou zeggen maak er nog maar een paar mooie dagen van.

    liefs Ria.

  • 08 November 2010 - 22:27

    Manon :

    hee rox,

    Ik heb geen vrije dagen meer over, dus een nieuw weekendje dublin zit er voor mij niet in!=( helaas! maar we hebben er een mooi weekend van gemaakt zeker weten!

    x Manon

  • 09 November 2010 - 12:29

    Hanneke:

    ha die Manon.
    wat een spannend verhaal zeg.En wat balen dat je nu niet naar Dublin kon. Maar gelukkig gaat het verder goed met jou en je opleiding en dat is belangrijker toch? Heb je ook al gehoord dat wij opa en oma worden . Gaaf he? duurt nog wel even hoor in juni. Nou de groetjes maar weer en tot de volgende keer.
    doei liefs van Wim en Hanneke

  • 12 November 2010 - 18:39

    Tara:

    Hoi Manon,

    Wat jammer dat jullie niet meer naar Dublin konden, maar sowieso verwacht niemand natuurlijk! Ik lees dat de vriendinnen over twee weekjes langskomen! Wat super leuk, heel veel plezier gewenst en het is leuk om je verhaaltjes te lezen.

    Liefs Tara

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Manon

Actief sinds 27 Juni 2010
Verslag gelezen: 189
Totaal aantal bezoekers 41413

Voorgaande reizen:

05 Februari 2014 - 14 Augustus 2014

Australia, New-zealand, Bali & Thailand

31 Juli 2010 - 22 Januari 2011

Manon goes London

Landen bezocht: