New zealand, sweet ass Bro! - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Manon Niens - WaarBenJij.nu New zealand, sweet ass Bro! - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Manon Niens - WaarBenJij.nu

New zealand, sweet ass Bro!

Blijf op de hoogte en volg Manon

01 Juli 2014 | Nieuw Zeeland, Queenstown

Na een geweldige 4 maanden in Australië te hebben gehad, ga ik naar een nieuw land nieuw Zeeland. Ik heb 4 maanden in Australië gezeten en de beste tijd van me leven gehad. Een heel raar idee om dat achter me te laten.

Samen met lotte en Marlous ga ik mijn nieuw Zeeland avontuur aan. Ik begin in Auckland voor een paar dagen en ga vanaf hier verder reizen met de stray bus. Deze bus brengt me naar het noord en zuider eiland van nieuw Zeeland. In deze dagen was Rosella ook nog in Auckland iets waar ik niet van op de hoogte was. Erg leuk om haar weer te zien.

Auckland heeft 63 vulkanen, ik ben naar de bekendste uitgebarsten vulkaan geweest; Mount Eden. Een wandeling naar boven geeft een super uitzicht op de stad Auckland. De vulkaan is bestrooid met een dikke laag gras/mos, maar is geweldig mooi om te zien.

Op 17 juni vertrekken we met de stray bus naar Raglan 07:30. De eerste tour door nieuw Zeeland. Kijken wat dit land te brengen heeft. Status: excited :) We worden opgehaald door Chase( stray naam; ze wil altijd op tijd zijn) zij is onze tourguide voor de rest van de tour en vertelt ons vanaf het begin al veel over de omgeving. Om nog een paar regel dingen uit de weg te gaan, gaan we eerst langs het kantoor van stray. Hop in de bus en door naar een super mooie waterval waar we kans hebben om een kleine wandeling daarnaartoe te maken.

In waitomo gaan we met de groep naar de Maori's. Om binnen te komen, moesten we een ritueel uitoefenen. De vrouwen voorop en de mannen achteraan. We moesten naar het huis lopen en op de helft van de weg stoppen om de grootouders te eren. Bij binnenkomst werd er een gebed opgezegd en moesten wij ons geoefende liedje laten horen, als respect naar de Maori's. Verder hebben we Maori spelletjes gedaan en naar een optreden gekeken. Daarna was het onze beurt om een dans met de poj bal te oefenen en op te treden voor de mannen in onze groep. De mannen deden een echte haka dans. In het huis van de Maori's lagen we allemaal op een rijtje met matrassen naast elkaar. In de nacht was het tijd om Nederland aan te moedigen tijdens het WK. 4uur eruit blijft toch moeilijk;)

De volgende dag gaan we raften. Ik heb dit nog nooit gedaan en het lijkt me dan ook super vet! We gaan van een 1,3,7 meter hoge waterval af en het is echt geweldig. Weer een adrenaline kick die op me afkomt. We mochten zelfs uit de boot en ons vasthouden aan de touwen die langs de boot hangen. Aangezien ik me neus altijd dicht moet houden had ik maar 1 hand en moest ik het uiteindelijk los laten;) haha maar blij dat ik het heb gedaan. Je wordt helemaal weggezogen door het water en je probeert om weer terug te komen naar de boot. De kick was geweldig.

Onderweg naar onze volgende bestemming stoppen we bij Lake taupo en een ijsberg waar we mooie foto's konden maken. Wat is nieuw Zeeland toch mooi. Met de dag wen ik er meer aan en kan ik er ook echt van genieten. De eerste avond hebben we gezellig wijntjes gedronken rond het kampvuur en gedanst met de groep. Na een aantal dagen is onze groep echt close aan het worden en willen er zelfs mensen niet van de groep af.

Tongariro crossing
Een dag wat voor velen van onze groep erg zwaar zou gaan worden. 5uur uit bed en voor 7uur de Tongariro crossing lopen. Een wandeling die bekend staat als 1 van de top tien beste en mooiste wandelingen van de hele wereld. Helaas kon mijn budget het niet aan en heb ik deze moeten laten lopen. Mijn vervanger was een twee uur durende loop die ons naar een super mooie berg en waterval bracht. De Tongariro northern circuit. Eenmaal bovenaan de berg, zag ik een super mooie berg die volledig was bedekt met sneeuw. In de avond was dezelfde berg zelfs orange/rosé.

Op naar wellington! We hebben hier helaas maar een halve dag en een avond. Dit omdat we weer door moeten met de straybus. Op de terug weg komen we ook nog langs wellington dus voor ons geen misser. Tijdens de reis naar wellington komen we onderweg een dutchmarket tegen en een windmolen in het plaatsje Foxton. Reden genoeg om even te stoppen. Na mijn verbazing vond ik allemaal Nederlandse producten!! We waren met ons 7 Nederlanders net kleine kinderen die in een snoepwinkel lopen. Na gezellig een drankje in verschillende bars in wellington te hebben gedaan, kwamen we er achter dat een maandagavond geen succes is.

Van het noorden naar het zuiden...
We gaan een lange dag tegemoet, die begint met een overtocht naar het zuidereiland. We komen aan in Picton. We hebben onze Noorder groep achtergelaten en onze zuidergroep ontmoet. Onderweg was er nog tijd voor een kleine lokale wijnproeverij en laat in de middag komen we aan bij ons hostel in abel taszman. We verblijven twee dagen in de "barn". Een super mooi en knus hostel! Abel taszman moest 1 van de mooiere plekken zijn, helaas hadden we veel regen... Maar dan ook heel veel regen. Jammer van deze omgeving.

Door de vele regen was er voor ons genoeg tijd om lord of the ring movies te kijken. Deze films horen bij nieuw Zeeland, dus het was een mooie combinatie. Gelukkig klaarde het op in de middag en konden we met onze groep een mooie wandeling maken.

Na twee dagen op een vaste plek te hebben gezeten en veel regen gehad te hebben, kon ik niet meer wachten om verder te gaan. Ik wil weer wat doen! Onderweg kom ik weer geweldige plekken tegen en is er genoeg tijd om mooie foto's te maken. Een mooie wandeling waarbij ik zeehonden/zeeleeuwen heb gezien. We komen in de avond aan bij onze bestemming en mogen verblijven in de middle of nowhere. Een hostel midden in de bossen. Echt gaaf! Leuk om dit ook met een familie weekend te doen. Onze tourguide Chase verzorgde een wine and cheese avond en heeft weer haar kookkunsten laten zien. Top!!

Franz' Joseph
De dag van de glacier tocht. We verzamelen ons bij het bedrijf die onze tour gaat verzorgen. We krijgen speciale en lekkere warme kleding aan en moeten een tas om waar spikes voor onze schoenen in zitten. Eenmaal een safety briefing te hebben gehad lopen we met de groep naar de helikopters. Een 5 minuut durende vlucht die ik niet snel vergeet. Wat mag ik weer blij zijn met zulk mooi uitzicht. De helikopter land midden op de glacier en vanaf daar gaan we verder en nog hoger de fox glacier op. De tour duurt 3 uur en hoe hoger ik kom hoe mooier en blauwer het ijs wordt. We lopen door hele smalle ijsmuren en mogen ijsgrotten zien. Wat een ervaring!! Ik heb zelfs een courtz(Quartz) gevonden:) een kristal steen die gebruikt wordt voor sieraden. Het is niet mogelijk om iets uit een national park mee te nemen, maar als de tourguide het niet zag, moest ik het maar in me zak stoppen! Mooi aandenken. Na de helikopter vlucht terug mochten we als deelnemers aan de tour nog gebruik maken van de hotpools.

Vandaag gaan we naar Lake wanaka. Dit meer staat bekend om zijn weerspiegeling in het water. Een 45 minuut durende wandeling neemt je mee naar geweldige uitzichten. De foto's zeggen genoeg. Zo komen we nog langs de blue Pools, het blauwste water wat ik ooit van me hele leven heb gezien. Geweldig mooi!! Ook zien we de hoogste waterval van heel nieuw Zeeland.

We gaan naar queenstown, de stad die bekend staat om zijn party's en de Nevis bungyjump. Ik heb al een aantal extreme activiteiten gedaan en ook deze keer ga ik me wagen aan een 134 hoge jump! Het verhaal volgt nog..

Nieuw Zeeland is echt geweldig.. Het valt me mee met de kou. Super! Nieuw Zeeland heeft de mooiste natuur die er is en ook nu ben ik erg blij dat ik dit land heb mogen bezoeken.
Love my travels!! :)

Liefs, Manon

  • 01 Juli 2014 - 10:01

    Gea Ten Hoeve:

    Hallo Manon,

    Wat een fantastisch avontuur! Ik geniet een beetje met je mee.
    Nog heel veel avonturen en een hele mooie tijd gewenst.

    Groetjes van Gea

  • 01 Juli 2014 - 10:33

    Meintje:

    hoi Manon

    Wat een avonturiste ben jij zeg. Maar of je geniet hoef ik niet te vragen.Dat lees je uit je sprankelende verslag..Geniet van de rest van je reis.Vergeet je nooit weer.
    Lieve groet Meintje

  • 01 Juli 2014 - 11:18

    Amal:

    Klinkt fantastisch chickie!

    xx Amal

  • 01 Juli 2014 - 15:19

    Hermien Golstein:

    Hoi Manon, wat een mooie belevenissen. We wensen je nog heel veel plezier. Geniet van alles om je heen en wat je beleeft. X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Manon

Actief sinds 27 Juni 2010
Verslag gelezen: 7977
Totaal aantal bezoekers 41991

Voorgaande reizen:

05 Februari 2014 - 14 Augustus 2014

Australia, New-zealand, Bali & Thailand

31 Juli 2010 - 22 Januari 2011

Manon goes London

Landen bezocht: