Gili's T - Lovina & Sanur - Beautiful Bali - Reisverslag uit Sanur, Indonesië van Manon Niens - WaarBenJij.nu Gili's T - Lovina & Sanur - Beautiful Bali - Reisverslag uit Sanur, Indonesië van Manon Niens - WaarBenJij.nu

Gili's T - Lovina & Sanur - Beautiful Bali

Blijf op de hoogte en volg Manon

31 Juli 2014 | Indonesië, Sanur

Deel 2.. Vanuit het mooie Bali..

Vanuit Ubud vertrek ik naar Parang Bay, de haven waar de boot ligt die ons naar Gili Trawangan brengt. De organisatie in de haven is een drama. Ik vraag me sterk af of deze mensen überhaupt het woordje logica kennen. Het is dan ook niet heel gek dat ik mijn tas ben kwijtgeraakt (tas met souvenirs en winterkleding.. Ik ben allang blij dat het niet me backpack, camera of paspoort was). De taxichauffeur dwong ons zowat om de auto uit te gaan om in te checken. Bij aankomst in Gili's T blijk ik idd me tas kwijt te zijn. De bootmaatschappij heeft me beloofd om het uit te zoeken en ik ben iets geruster.

Gili is echt een paradijsje om naar te kijken, de sfeer die er hangt WAUW! Echt vakantie :). We beginnen meteen met een stranddagje en ontmoeten enkele andere Nederlanders met beachvolleybal. In de avond drinken we een drankje met ze en gaan naar de Laughing budhha en maken gebruik van een restaurant waar je een waterpijp kunt bestellen. Dit past precies bij de sfeer die er op Gili's T hangt. In de avond lopen we een steiger op waar we een local ontmoeten. Hij vertelt ons over de plankton die in het water zit. We raken het water aan en zien heel veel lichtjes opschijnen.

Op het moment dat ik in Gili ben, is het ramadan. De locals willen tijdens de ramadan vooral respect tonen en sluiten hun kroegen rond een uurtje 12/half 1. Hoe noordelijker je naar het eiland trekt hoe langer de kroegen open zijn. Het was gebruikelijk om na half 1 naar de silent disco te gaan. Toen ik daar aankwam was het toch best wel vreemd, maar heel leuk om tussen te staan.

Aan het eind van onze stranddag gaan we altijd naar de laughing budhha om daar een biertje te drinken. Een balinees biertje dat Bintang heet en vertaald ster betekend. We zitten op het strand in een fatboy (zitzak) en kijken onze ogen uit naar dit mooie eiland. Ook is het lekker goedkoop om in de avond bij de nightmarket te gaan eten. Erg goed en vooral lekker!!

Ondertussen ga ik elke dag naar de bootmaatschappij voor me tas, maar ze hebben niks gevonden en iedereen al gebeld..

We Vertrekken van Gili, de bootmaatschappij heeft wederom zijn zaken niet op orde en na 2,5 uur kunnen we eindelijk vertrekken. In parang bay doe ik nog een laatste check voor mijn tas. In de haven blijkt dat ze niet bekend met dit probleem zijn en ze nooit een belletje hebben gehad vanuit Gili. Ik wordt goed pissig. De manager belt met Gili's T en geeft me de medewerker aan de telefoon. Ik kan zijn stem herkennen en ik maak me flink boos. Aan het gezicht van de manager te zien is ook hij erg boos en geeft zijn medewerker er flink van langs. De manager probeert het op te lossen en belooft me te bellen (je raad het al dit is nooit meer gebeurd).

We komen aan in Candidasa en komen bij een nieuw hotel aan. Al heb ik het vaak gezegd, dit is weer een paradijsje om never te vergeten. Heerlijk rustig! Er staan tweepersoonsbedden in de tuin waarbij in de ochtend een gelegenheid is om daar te ontbijten. Je kijkt dan op de zee uit en je beseft dat dit het goede leven is. Paradijs op aarde!!

Het is een Lange reis dag naar Lovina. De taxi is ons bijna vergeten op te halen. We kunnen gelukkig nog mee naar Lovina. Lovina staat bekend om het zien van dolfijnen en zijn zwarte stranden. We eten bij een restaurantje op het zwarte strand en de eigenaar blijkt een aardige man te zijn die goed kan zingen en gitaar speelt. Langzamerhand komen er steeds meer vrienden van hem bij ons aan tafel schuiven en maken we muziek en zingen we voluit. We zingen zelfs nog meer als de arak (balinees drankje) op tafel komt. Shotje voor shotje gaat deze de ronde. Het was een gezellige avond.

Na het arak avondje gaan we om 6 uur in de ochtend op pad om dolfijnen te spotten. Het duurde best lang voordat de eerste dolfijnen zich lieten zien, maar uiteindelijk hebben ze nog wel voor ons gesprongen.

Sanur
We worden meteen hartelijk onthaald door de eigenaar kato! We krijgen een welkomstdrankje en ze zet koffie en thee voor ons klaar. In de avond spreken we af met het nichtje van Marlous die in bali is voor vakantie.

Sanur is een leuke plaats om op vakantie te gaan. Het is er gezellig druk, maar niet te druk. Je kunt heerlijk eten en er zijn genoeg winkeltjes. Het is jammer dat ik morgen Bali weer ga verlaten.

Ik maak me op voor de laatste twee weken Thailand en ik ga nog hele leuke dingen doen. Onder andere me Padi halen voor het open water duiken en een Fullmoonparty!

Liefs manon


  • 07 Augustus 2014 - 20:21

    Daan:

    Raakt er iets zoek in het buitenland... ALTIJD aangifte doen en vragen naar een bewijs van aangifte voor je verzekeringsmaatschappij, anders kun je niets claimen.

    Voor Bali en Thailand geldt... mensen zeggen altijd ja, maar je kunt er beter zelf achteraan gaan.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Manon

Actief sinds 27 Juni 2010
Verslag gelezen: 326
Totaal aantal bezoekers 41391

Voorgaande reizen:

05 Februari 2014 - 14 Augustus 2014

Australia, New-zealand, Bali & Thailand

31 Juli 2010 - 22 Januari 2011

Manon goes London

Landen bezocht: