Thailand, Bangkok & Indonesië Bali - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Manon Niens - WaarBenJij.nu Thailand, Bangkok & Indonesië Bali - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Manon Niens - WaarBenJij.nu

Thailand, Bangkok & Indonesië Bali

Blijf op de hoogte en volg Manon

22 Juli 2014 | Indonesië, Ubud

Thailand -bangkok
Ik heb een lange reis voor de boeg. New zealand - Sydney - Taipei - Bangkok. Ik ontmoet in het vliegtuig van Sydney naar Taipei een heel aardig meisje genaamd Renee. Ik kan het goed met der vinden en al snel blijkt dat zij ook een aansluitende vlucht naar bangkok heeft.

Renee en ik komen aan in bangkok. Fijn dat we het allebei vinden, kunnen we samen op stap in bangkok en delen we een taxi! Het is allemaal net een stukje veiliger. We nemen een taxi en merken al gauw dat dit een hele andere wereld is. Jeetje wat was het een schok voor me. De mensen die je niet verstaan, de oude huizen, de drukte en de onlogische wegen; wat een verschil! We lopen een beetje rond op de Khaosan Road en merken al gauw dat alles echt super goedkoop is. Zo shop gek als ik ben kan ik bij elk kraampje wel wat leuks kopen. Onderweg pakken we nog snel een Thaise massage mee. Heerlijk, maar nu ben ik echt moe van de vlucht en alle eerste indrukken.

Ik ga op zoek naar een ontbijtje en kom uit bij een restaurantje aan de rambuttri straat. De straat die achter de bekende Khaosan road ligt. We eten hier voor 90 baht wat gelijk staat aan €2 , 2 toastjes, 2 eieren, bacon, worstje en een kop koffie. Daarna neem ik de Tuk Tuk (klein racemonster met een zitbank achterin) voor 30 baht en de chauffeur rijdt een groot rondje door het centrum.
Hij brengt ons naar verschillende plekken als de grootste budhha van goud in thailand. We laten hier een paar vogels vrij die ons geluk moeten brengen in het leven. Daarna gaan we door naar het mooie Mabel temple, waar we zelf mee doen met hun rituelen en gebeden en een monnik/boeddhisten huis inlopen. Tijdens het gebed is het niet toepasselijk om met je voeten richting een Boeddha te wijzen.

Ik ga in de middag naar een weekend market wat bekend staat om 1 van de grootste markten van thailand. Nou en wat was die groot. Er is geen begin en eind aan. Waar moeten we beginnen? Zoveel kleren, accessoires, en eten. Direct kom ik al weer wat leuks tegen en besluit om me in dit walhalla over te geven en volledig te gaan shoppen. Op de terugweg staat er weer een interessant tripje met de tuk tuk voor ons klaar. De mensen zien elk gaatje dat vrij is op de weg als een uitvlucht en stormen daar gelijk op af. Je kan nagaan dat dit vele bijna botsingen oplevert.

Chiang mai
In mijn pakket zat een tour naar longneck Karen. We komen aan in een klein en oud dorpje dat enkele kraampjes heeft en mensen die vooral een lange nek hebben. De mensen mogen maximaal 25 ringen om hun nek hebben hierdoor groeit hun nek. Zelfs kinderen lopen er mee. Indrukwekkend om te zien. Na de stops hebben we een walking trek van 3 uur die naar de top van de berg loopt. De hitte en de zwaarte van de walk hakt er best goed in bij mij. Na 6 maanden niet sporten is dit even een tegenvaller. Onderweg komen we nog bij een waterval met glijbaan waar we even afkoeling kunnen zoeken. We komen aan bij onze slaapplek voor de nacht dat meer doet denken aan een krottenwijk. De wc en douche zijn echt op een bijzondere manier in elkaar geflanst wat absoluut geen luxe uitstraalt. Een wc die je zelf moet doorspoelen met een bak water en de urine die aan de andere kant van de berg er weer afloopt. In de avond gaan we gezellig met onze groep eten en hebben we een kampvuur.

De ochtend worden we wakker op een ongelofelijke mooie plek. Dit platform is van hout gemaakt waar je over de bergen kan kijken en die een uitzicht op chiang mai heeft. Super! We beginnen weer aan onze Walking trek. We moeten dit maal berg afwaarts lopen. Die wonder boven wonder minder zwaar was. We komen na het eerste uur bij een hoge waterval aan, waar we even verkoeling zoeken. Daarna lopen we door naar een elephant home. We mogen op een olifant rijden. Ik vond het gek en vooral zielig voor die beesten. Het was de bedoeling dat we op hun hoofd gingen steunen met onze voeten, maar dat wou ik niet. Ondanks alles was het wel een hele ervaring. Na de lunch zijn we gaan raften. Onderweg stopten we om over te stappen naar een bamboo vlot.

Aangezien het heel goedkoop is in Thailand, laten we onze handen en voeten behandelen na de jungle tocht (350baht = €7,50).

Indonesië - Bali

06:15 vliegen naar Denpasar Bali, aangekomen en het voelt als een paradijsje. Jeetje wat mooi. We gaan naar het plaatsje Kuta dat bekend staat om het surfen, uitgaan en zijn toerisme. Het hotel is meteen al heel mooi. Het is op dit moment 33-35 graden. We lopen door de straten van Kuta en de mensen willen graag dat we iets bij hun kopen, het woordje taxi en het getoeter is hier erg populair.

Op het strand van Kuta willen ook veel mensen ons iets aansmeren. Van strandlakens, pijl en boog, surflessen, henna's, vlechtjes in het haar tot aan fruit ijsjes en drinken toe. De lucht is bewolkt, maar toch ben ik goed verbrand. We lopen langs de andere kant terug en zien een groot shoppingcenter met luxe merken. Ik koop een hoog kort broekje en we chillen even aan de arcade waar ik een lekker cocktailtje met nachos bestel.. Wat een leven. In de avond een pizza gegeten en een echt lokaal biertje: Bintang gedronken.

De volgende morgen is de lucht mooi en helder blauw. Een volle stranddag maak ik ervan in de avond besluiten we om naar DJ Chuckie te gaan die daar toevallig optreedt. Het is even wachten, maar hij draaide erg goed.

Ubud staat bekend om zijn cultuur, natuur en zijn artistieke plekken. Er is geen strand aanwezig helaas, maar na al enkele kiekjes te hebben gezien is het uitzicht me al veel waard. We komen aan en moeten nog best een stukje lopen naar ons guest house. Onderweg naar het guest house kom ik erachter dat ik me mobiel in de bus heb laten liggen. Schrikken dat ik doe en mezelf voor de kop sla dat dit mij weer kan overkomen, drop ik me tassen bij Marlous en ren ik als een gek terug naar de busstop. Helaas de bus is al weg en ik informeer bij de balie. Ze hebben me mobiel gevonden en ik kan hem in de avond gelukkig ophalen. Pfieuw daar heb ik dan weer mazzel mee. In het hotel/guest house worden we hartelijk ontvangen door Biddu de eigenaar. Hij wil alles voor onze regelen en vertelt ons veel over de omgeving. We krijgen zelfs ontbijt bij onze kamer geserveerd. Op mijn mini veranda kijk ik uit over een mooi groen rijstveld die in verschillende grondlagen is verdeeld. Hier kan ik lekker wakker worden.

De markt kraampjes in Ubud zijn mega groot en er is dan ook van alles te koop. ik ben zeer benieuwd naar het Indonesische eten. Marlous en ik komen uit bij een gezellig restaurantje dat lokale gerechten serveert. Heerlijke soto en layam. Dat ga ik vaker eten. Het lokale voedsel is ook nog eens goedkoper en overheerlijk.

Ubud staat ook bekend om het Monkey Forest. Wilde apen die in een park loslopen. Na net een souveniertje gekocht te hebben wordt dit verpakt in een plastic zak. Niet wetend dat apen gek zijn op plastic zakken (waarschijnlijk valt er vaak wat te halen). De aap rukt me tas helemaal uit elkaar en gaat er met me souvenier vandoor. Even later heeft de aap het door, dit is geen eten en laat me souvenier los. Hilarisch en vooral komisch om dit mee te maken. Wat een brutalen. De apen worden in het park ook gevoerd door vele toeristen die voor een beetje geld bananen kunnen kopen. De apen zijn wederom brutaal en grissen de bananen uit de handen waardoor ze soms op de hoofden van de mensen moeten klimmen. In de avond ga ik weer Indonesisch eten, ditmaal bij mensen thuis die een restaurantje in hun tuin hebben. Lokaler kan bijna niet. Marlous en ik zitten met onze benen over elkaar op de grond te eten.

Ik vermaak me nog super hier en er is nog zoveel moois te zien. Morgenvroeg pak ik de boot naar Gili Trawangan, waar ik vier dagen ga blijven. Gili heeft drie eilanden die tussen Bali & Lombok in ligt.

Liefs, manon

  • 22 Juli 2014 - 17:22

    Judith:

    Ha meisje! Wat een leuk verhaal weer! En wat is Thailand mooi he :)!! Geniet ervan!! Dikke kus

  • 22 Juli 2014 - 19:49

    Mariël:

    Wat een reis Manon!! Leuk te lezen (ik hoor het je ook zo zeggen ;) )
    Geniet nog van de laatste weken!!
    X

  • 22 Juli 2014 - 22:53

    Ria:

    He manon super mooi geschreven ken natuurlijk jou verhalen al nog veel plezier tot gauw

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Manon

Actief sinds 27 Juni 2010
Verslag gelezen: 520
Totaal aantal bezoekers 41367

Voorgaande reizen:

05 Februari 2014 - 14 Augustus 2014

Australia, New-zealand, Bali & Thailand

31 Juli 2010 - 22 Januari 2011

Manon goes London

Landen bezocht: