This is life! What an amazing time! - Reisverslag uit Cairns, Australië van Manon Niens - WaarBenJij.nu This is life! What an amazing time! - Reisverslag uit Cairns, Australië van Manon Niens - WaarBenJij.nu

This is life! What an amazing time!

Blijf op de hoogte en volg Manon

08 Juni 2014 | Australië, Cairns

Aangekomen in noosa!! In de avond hebben we een meeting en blijkt dat we met een groep van 16 de Fraser Island tour gaan doen. In deze meeting krijgen we een 20 minuten durende film te zien waarop uitgelegd wordt hoe we veilig een 4wheeldrive kunnen besturen.

De dag van fraser Islands. Jeej ik heb er zoveel zin aan.
Daar gaan we dan in een 4x4 Wheeldrive scheuren over het strand. Onderweg komen we al adembenemende mooie plekken tegen en hebben we dingo's gespot. Onze tourguide neemt ons mee naar "Lake Mckenzie". Wauw!! Ik kan me ogen er niet van afslaan zo mooi is het. Lake Mckenzie met zijn mooi blauw water, witte stranden en de rust die het heeft. Een mooie plek om foto's te maken. Een pyramide bouwen is nog niet zo makkelijk! Haha wat een lol dat we hadden. Op door naar het "central station" oftewel het fraser forest. Na een wandeling van een uurtje was het bos nog niet zo mooi uitgegroeid en was er daarom ook weinig te zien, wat voor ons erg jammer was.

In de avond hebben we gezellig met zijn allen drankspelletjes gedaan. Jaimy die 13 sausages probeert op te eten, nadat die al 2 burgers had gehad.. En arrogance cup! Een echt maar dan ook echt drankspel wat resulteerde in dronken mensen voor 9 uur, een challenge tussen team australia, team Dutch en team deutschland over wie het meest kon drinken en foto's die we de volgende dag nog eens goed terug moesten kijken. Wat een mooie avond.

Dag 2 van mijn fraser tour. Beginnend met 1 van de mooiste plekken op fraser Islands de champagne Pools. Mooie kringen van blauw water met daarin rotsen uitgestoken. Water waar je op 1 van de plekken in fraser island nog veilig kan zwemmen en een super mooi uitzicht hebt op de zee.

Elooy's creek, waar je in een beek van boven op de berg naar beneden kan lopen en het water in de beek kan drinken omdat het zo schoon is. Dit heb ik dan ook gedaan en vondt het een leuke wandeling. Een keer wat anders dan een gewone wandeling.

Indian head. Vanaf het strand loop je boven naar de rots waar je een geweldig uitzicht op fraser island hebt. Dan pas zie je hoe mooi en blauw de stranden zijn. Ik heb zelfs een groep met dolfijnen vanaf boven gespot.

Schip dat door de eigenaren naar het strand moest worden gedreven in 1935. Het schip is verwoest en kon niet meer gered worden. De bemanningsleden moesten het schip achter laten en nadat het officieel verklaard was al onbemannen stonden er dan ook lange rijen met mensen die naar fraser island gingen om spullen op de boot mee te nemen als een waardevol stuk goed. Het is 1 van de beroemdste boten die nu nog aangespoeld op het strand ligt.

In de avond hebben we weer met de groep drankspelletjes gedaan en zijn we naar het strand gegaan. Wat resulteerde in een super mooie sterrenhemel. Als je met je voeten over het zand wreef kon je zelfs zoals onze tourguide kev omschreef sterren in het zand zien! ;) Ik vondt het wel gaaf om steeds glinsters in het zand te spotten. Ik zou me daar ook wel een uurtje zoet mee kunnen maken.

De laatste dag van fraser island. Jammer maar het is nog niet helemaal afgelopen. Eerst volgt nog een lange wandeling door het bos naar "lake wobby". Een hoge zandvlakte die volgt naar een diepe kuil waar een groot en schoon meer in is ontstaan. We mochten hier 2 uurtjes relaxen. We ontdekten al snel dat dit meer een gigantische echo heeft. Na een paar keer geschreeuwd te hebben, resulteerde dit alleen maar als lachwekkend.

Na de lunch was het mijn tijd om in de 4x4 Wheeldrive te rijden. Erg zenuwachtig als ik was, ging het best goed. Je moet eventjes de grip van het zand onder de knie krijgen, maar wat een gave ervaring. Lekker scheuren op het strand. Ik voelde me toch best wel stoer. Ik heb onze groep naar een strandje dichtbij de ferry gereden waar me nog even een halfuurtje mochten zwemmen, frisbeen of zonnebaden. Daarna was het alweer tijd om fraser island te verlaten.

Na de geweldige tijd in fraser is het weer tijd om door te gaan. Aangezien we weinig tijd hadden voor de plaatsen tussen noosa en airlie beach, zijn we meteen door gegaan. Dit omdat we onszelf ook niet wouden haasten. Lekker een dagje extra in airlie beach en ons voorbereiden op de boottrip.

We moesten ons inchecken bij het reisbureau voor de partyboot "The Atlantic Clipper". We gaan 2 dagen en 2 nachten mee met deze boot en ondertussen zal de boot ons bij mooie stops brengen.

Ik zit op de boot met 53 anderen en 6 bemanningsleden (60). Na een safety briefing kunnen we dan eindelijk aan boord. Het is nog een beetje bewolkt en fris op de boot, erg jammer! We varen een paar uurtjes naar onze schuilplek voor de avond en hebben nog de kans om een duik te nemen. Helaas mag je in het noord-deel van Australië niet met je bikini zwemmen. Er zitten hier veel 'stingrays' Jelly fish in het water. We moeten daarom dan ook met een stinger (wetsuit) zwemmen. In de avond begint het eerste feestje al.. Marlous en ik zijn in onze oostkust periode vanaf Sydney nog weinig Nederlanders tegen gekomen. Dit vonden we al vrij apart.. En nu zitten we met 7 Nederlanders op een boot! Toevallig! De avond is super gezellig we spelen karaoke, waarbij Marlous ik en onze twee Franse kamergenoten Its raining man van Kylie Minogue zingen en daarmee de highscore behalen. Helaas moeten we het wekkertje op 05:30 zetten.

De volgende dag is de boot alweer vroeg aan het varen en wij genieten dit maal van ons ontbijt in de zon op het bootje. Eigenlijk heb ik toch een super leven. Het doet me een beetje denken aan vroeger toen we ook altijd met de boot vaarden.
De kapitein brengt ons naar een geweldig mooi strand dat "white haven beach" heet. Het zand is daar super fijn en je kunt er zelfs je haar en tanden mee wassen.

Eenmaal aangekomen bovenop het uitkijkpunt, zie ik een super geweldig uitzicht. De mooie lijnen en verschillende kleurvlaktes in het strand zijn adembenemend mooi. Na het uitkijkpunt gingen we het strand van dichterbij bekijken. Wat voelt dat zacht en fijntjes aan, om blij van te worden. Even relaxen, een duik nemen in dit geweldige water en een fotoshoot horen hier natuurlijk bij!

Rond een uurtje of 11 moesten we weer terug naar de boot voor onze lunch en varen we verder naar een snorkel en duikplek. Ik heb nog nooit gedoken dus het leek mij wel best om te beginnen met snorkelen. De whitsundays staat aan het begin van de Great Barrier Reef. Wauuw wat een geweldig uitzicht en wat veel verschillende, kleurrijke en een groot aantal vissen zwemmen er.

Het is de avond dat de crew mee mag doen en zij voeren dan ook hun eigen act uit. De crew plaats twee grote kratten met verkleedspullen op het bovendek. Het is aan ons de taak om er zo mallotig uit te zien. Daarna worden er allemaal spelletjes gedaan om de Koning of Koningin van de Clipper te worden. De spelletjes houden voornamelijk in dat er gekke en rare standjes moeten worden gemaakt. De volgende ronde wordt er een Lapdance competitie gestart en zo vallen er in elke ronde mensen af. Grappig om hier naar te kijken en zo wint ook 1 van de Nederlanders Ruben, de wedstrijd. Verder dansen we, zingen we, praten we, en schreeuwen we veel op de clipper!! Onze nieuwe Duitse vriendin Anni - die zich trouwens meer Nederlands wil voelen dan Duits, maakt onze avond echt gezellig. Wat een tof kind. Het voelt alsof we haar al lang kennen.

Na weinig slaap te hebben gehad ging het wekkertje weer om 05:30. Dit maal vaarden we naar een andere duikplek. De crew vertelde ons dat dit een nog mooiere plek was. En ze hadden inderdaad gelijk! Nog meer verschillende kleurrijke vissen en er was super veel koraal aanwezig. Helaas was dit het einde van de tour alweer en varen we terug naar de haven. In Airlie beach hebben we in de avond nog een boot afterparty in discotheek: 'Phoenix'.

Na een dagje rust in townsville, blijkt dit totaal niet onze stad te zijn en gaan we snel verder naar Mission beach.

We komen al wat later in de avond aan in Mission beach. Het personeel vroeg ons of we mee wouden doen met een muziekquiz. Gezellig!! Helaas bakten we er weinig van;)

De volgende dag worden we gedropt, net een stukje buiten mission beach waar een 45 minuten regenwoudpad loopt die ons naar een mooie uitkijkpost bracht. Helaas was het wat bewolkt, maar we hadden wel uitzicht op Mission beach. Pff en wat ben ik tijdens die wandeling lek gestoken zeg. Ik heb nog nooit zoveel muggenbulten bij elkaar gezien.

Mission beach is vooral goed voor de skydive, maar er is verder weinig te beleven. Enkele winkeltjes maar dat was het ook.

Wauww misschien wel 1 van me mooiste dagen in Australië! Ik heb het gewoon gedaan.. Uit een vliegtuig springen vanaf 14.000 ft oftewel 4,2 km hoog! 60 seconden vrije val en 7 minuten zwevend in de lucht. Ik kan het gevoel niet beschrijven maar het was echt een top ervaring!! De vrije val was het mooiste gedeelte.. Het enige wat ik op dat moment kon doen was schreeuwen, oohh my godden en fucking amazing schreeuwen. Wauww!! Ik vroeg mijn instructeur hoevaak hij al had gesprongen en dat is echt abnormaal.. 15.000 keer! Ik verwonderde me erover maar nadat ik gesprongen had kon ik alleen maar denken: Wanneer mag ik dit nog een keer doen? Ik ben blij dat ik de foto's en zelfs een filmpje van me skydive heb want deze ervaring is er 1 om nooit meer te vergeten.

Lekker chillen en nagenieten van de skydive...
Op naar onze laatste eindbestemming van Australie: Cairns .. De laatste 4 dagen voordat ik in het vliegtuig naar nieuw Zeeland zit. Lekker gaan GENIETEN!!

Liefs, Manon

  • 08 Juni 2014 - 10:57

    Hans En Willie:

    Hoi Manon. Wat een top vakantie hebben jullie toch. Om jaloers van te worden. Echt een geweldig land zo te zien en van jullie leuke verhalen. Heel veel plezier in Nieuw-Zeeland. Geniet ervan.

  • 08 Juni 2014 - 11:49

    Marjon:

    Hee manon, heerlijk om je verhalen te lezen. Je verwoord het echt Super. Wat ongelofelijk stoer om te gaan skydiven!! :) Nog heel veel plezier daar liefs x

  • 11 Juni 2014 - 14:32

    Hanneke:

    wat een spannende verhalen, en je geniet nog steeds , veel plezier verder

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Manon

Actief sinds 27 Juni 2010
Verslag gelezen: 323
Totaal aantal bezoekers 41407

Voorgaande reizen:

05 Februari 2014 - 14 Augustus 2014

Australia, New-zealand, Bali & Thailand

31 Juli 2010 - 22 Januari 2011

Manon goes London

Landen bezocht: