Byron bay, Surfers Paradise & Brisbane - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Manon Niens - WaarBenJij.nu Byron bay, Surfers Paradise & Brisbane - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Manon Niens - WaarBenJij.nu

Byron bay, Surfers Paradise & Brisbane

Blijf op de hoogte en volg Manon

25 Mei 2014 | Australië, Brisbane

Vroem vroem.. We gaan weer verder met de greyhoundbus naar onze volgende bestemming Byron Bay! Byron bay staat bekend om zijn mooie golven en lange stranden. Tevens hebben ze goede surfinstructeurs.

Aankomst 21:30, er is dus niet veel tijd meer over om byron te verkennen dus besluiten we om in het hostel te blijven. Daar ontmoeten we onze twee Engelse kamergenoten poppy en Bella. Ook Matt een jongen uit Engeland is in deze kamer. Ze spelen een drankspel en we besluiten om mee te doen. Na in net begin een beetje geïrriteerd te zijn door de rommel in de kamer, kwamen ze er achter dat het misschien handig was om even iets op te ruimen. Gelukkig maar! Zo bleken ze heel aardig te zijn en was het ijs gebroken.

Wauw de volgende dag was een geweldige dag met volop zon. Die mag ik niet overslaan want ze zijn rond deze tijd iets zeldzamer. Lekker eropuit en met je kont op het strand liggen.
Ik was niet echt onder de indruk van het strand in byron bay. Het strand is super lang en groot, maar niet heel mooi. Byron heeft veel leuke winkeltjes met sieraden, veel surferswinkels en straatartiesten. Op zaterdagavond zijn we wezen stappen met onze Engelse kamergenoten. Doordat we toch allemaal backpackers zijn, kochten we van te voren wijn zodat we niet veel geld in de discotheek uit hoefden te geven. Lekker cheap! We gingen naar byron's bekendste kroeg de cheeky monkeys. Wat hebben we veel gedanst die avond. Op een gegeven moment kwamen er zelfs mensen bij ons staan om ook mee te dansen.

In byron rond een uurtje of 4/half5 begint een mooie wandeling naar het lighthouse. Als je rond deze tijd weg gaat kun je de zon zien ondergaan vanaf een mooie plek. We waren maar tot de helft gekomen aangezien we te laat waren.

Nimbin is DE wiet, weed, pot hoofdstad van australie. Er wonen zo'n 300 hippies en iedereen kent elkaar. Als Nederlanders moesten we dit dus meemaken. We werden opgehaald met een busje vanaf ons hostel. De happy coach was overgoten met felle kleuren die ons eerst naar een waterval bracht.
Op het plaatje was het een mooie waterval, maar in het echt konden we hem bijna niet zien. We kwamen aan rond een uurtje of 12 en zagen meteen allemaal mensen die high waren. Na de waterval mochten we voor een uurtje nimbin bekijken. Dit was ook zat aangezien het 1 straat was. Met een minuut ben je van de ene naar de andere kant. Tussendoor zie je leuke aparte winkeltjes en wordt je vaak aangesproken of je wiet of cookies van ze wilt kopen. Kijk je een stukje verder in een vorm van een parkje wordt er openlijk gedeald. Zelfs mensen die aan een tafeltje zitten en hun wiet in stukjes snijden. Wat een rare wereld.
We hebben ook nog een wiet museum bezocht. Erg leuk om te zien. De gedachtengang van deze mensen wordt op elk bordje weergegeven en het is grappig om te lezen hoe deze mensen onder invloed van wiet denken.

Surfers paradise

Aangekomen in surfers paradise. Vanaf byron bay was het maar een anderhalf uur naar surfers paradise. Een lekker kort ritje in de bus dus. Wat veel winkels hebben ze daar! Echt super leuk om rond te neuzen. Met onze kamergenoten treffen we het wat minder. Deze besluiten dat het rond half 8 bedtijd is. Dat zit er bij mij en Marlous toch echt niet in. De volgende dag gaan we Vroeg op en als echte Hollanders maken we gebruik van het gratis ontbijt dat wordt aangeboden. Je bent en blijft een backpacker! In de avond hebben twee leuke meiden uit België en Wales ontmoet die ook deelnamen aan de bbq die door het hostel werd verzorgd. Samen nog een kaartspel pesten gespeeld, gechillt, en de tassen pakken want het was alweer tijd om naar de volgende plaats te vertrekken.

Na enkele plaatsen achter elkaar te hebben gehad die vooral op het strandleven gericht waren, kom ik nu weer aan in een stad.

Aangekomen in Brisbane. Na dus al een tijdje strandplaatsen te hebben gezien, had Brisbane alle winkels die je je maar kon bedenken. Echt super leuk! Ook de wandeling die we in de avond langs southbank hebben gemaakt was top! Brisbane doet mij veel denken aan de stad waar ik vier jaar geleden heb gewoond: London. Brisbane heeft zijn London eye ook aan het water staan en er is daar een soort zelfde kade. Verder worden alle gebouwen, objecten en bruggen super mooi verlicht in de avond.

Tijd om verder Brisbane te verkennen. In het toeristenboekje staat vermeld dat er een gratis ferry om het centrum vaart. Erg leuk! Dat moet ik doen. Het is mogelijk om bij verschillende stops uit te stappen en bij elke stop is er een activiteit te doen. Wij besluiten om bij de laatste uit te stappen waar natuurlijk weer niks te doen is;). Het mooie daarvan is wel dat we uiteindelijk een mooie wandeling om de hele stad hebben gelopen en een goed uitzicht op de stad hadden. In de avond was het tijd voor een kaart en drankspelletje en zijn we samen met onze kamergenoten van 101 (Yang, Jane, Katarina en Marlous) naar de down under bar geweest. Deze down under bar zit letterlijk down under het hostel. Het was een gezellige avond, alleen moeten we er nog aan wennen dat ze hier eerder met drinken beginnen dan ons Nederlanders. Wanneer wij aankomen en eigenlijk nog moeten beginnen zijn ze in aussie al dronken ;).

Na een gezellige avondje in de down under bar is het tijd voor een heerlijk strand dagje. Een echt strand kun je het niet noemen. Het leuke is wel dat Brisbane een aangemaakt strand bij southbank heeft gemaakt. Hier konden we lekker in zoet water zwemmen en tegelijkertijd op het strand liggen. Het is vandaag ook 29 graden. In de avond kwamen twee meiden (Tessa en Tessa) van Marlous haar aussie backpackers groep naar Brisbane. We zijn met hun naar de film geweest. The other woman was echt een coole film, ik heb echt een aantal keer in een deuk gelegen.

Vanmorgen was het alweer tijd om naar de volgende plaats te vertrekken. Noosaa!! We gaan hier naartoe omdat we een fraser island tour hebben geboekt. Ik ben erg benieuwd hoe dit gaat uitpakken. We gaan dan met alleen een klein backpackje een aantal dagen op het strand slapen (afhankelijk van het weer) en in een 4x4 wheel drive touren! Exciting!!

Ik hoop dat ik jullie niet verveel met me verhalen! Tot de volgende keer! :)

Cheeeers from aussie xx

• 30 Mei 2014 - 12:52

Hanneke:

Nou het verveeld echt niet hoor die mooie verhalen, ben blij te horen dat je het zo leuk vind. Voor je het weet zit je weer in het saaie nederland. Geniet ze nog en we wachten op je volgende verhaal