Werken in Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Manon Niens - WaarBenJij.nu Werken in Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Manon Niens - WaarBenJij.nu

Werken in Sydney

Blijf op de hoogte en volg Manon

15 Maart 2014 | Australië, Sydney

In Adelaide heb ik veel nagedacht over hoe ik mijn reis wou indelen. Wil ik werken of wil ik nog reizen? Het ene moment wou ik lekker de oostkust gaan doen en aan de stranden chillen en aan de andere kant is geld toch ook erg fijn!

Uiteindelijk na lang te hebben getwijfeld wil ik toch eerst gaan werken.. Geld verdienen en daarna met (hopelijk) een mooi zakcentje de oostkust gaan doen. Aangezien ik een werkgarantie pakket heb, is het makkelijker om aan een baantje te komen. Ik heb er ook meteen werk van gemaakt!

Het was een stuk makkelijker om een paar dagen naar het hostel te gaan waar ik in het begin ook zat. Een paar dagen terug naar manly!

Aangekomen in Manly, voelde ik me alleen, ik had net drie weken met een groep gereisd en vanaf dat punt ging ik mijn eigen weg. Na de eerste paar dagen in een verschrikkelijk hostel te hebben gezeten kon ik na twee dagen uiteindelijk al naar het bunkhouse waar de organisatie ook gevestigd is. Het vertrouwde huis waar we vanaf het begin van de reis ook terecht zijn gekomen.

Daar heb ik veel leuke en gezellige mensen ontmoet. Elke avond wezen stappen in de sharkbar of de steyne. Gingen we niet stappen? Dan waren we met zijn allen op het strand met een gitaar en enkele drankjes. Wat een geweldige tijd met zijn allen.
Gelukkig gaan een aantal mensen met me mee naar Sydney. Dit keer verblijf ik in nomads westend! Weer aan Pitt St. Op de 1 of andere manier ben ik verslaafd geraakt aan deze straat vooral omdat het zo centraal gelegen is. Ik ben hier omdat ik tijdens mijn trip naar manly dus een baantje heb gevonden en ben aangenomen.

Ik ben aangenomen bij een bedrijf dat parfumerie verkoopt. Ik verkoop een product dat erg beroemd is in London en die ze graag naar Australië willen halen. Het is wel op commissie basis, dus wat je verkoopt krijg je een bepaald procent van betaald. Dat vindt ik nogal lastig! Ik weet niet of het wat voor me is, maar daar moet ik zelf achter zien te komen. Wie het niet probeert zal het uiteindelijk nooit weten.

Na afgelopen week een meeloopdag te hebben meegemaakt, mocht ik vandaag beginnen met werken. De mensen zijn super aardig voor me en helpen me overal bij. Het echte verkooppraatje gaat me wat minder af, ik heb helaas op me eerste dag nog maar 1 tas kunnen verkopen. Maar je moet ergens beginnen!

Ik begin in de morgen om 06:45 en kom rond de avond om 20:00 thuis. Helaas is dat echt geen leven voor mij. De mensen zijn top, maar qua geld (wat ik toch snel wil verdienen) is het niet waard. Ik ben namelijk maar 1x in Australië en wil echt wel werken, maar ik moet er wel de lol nog van kunnen inzien. En dat heb ik niet bij dit baantje. Na een week proberen heb ik besloten om het baantje op te zeggen.

Afgelopen week is rosella terug gekomen naar Sydney om ook een baantje te zoeken. Ik heb haar ontmoet tijdens me intro week en kan het goed met haar vinden. We zitten in hetzelfde hostel en gaan na het weekend op zoek naar een baan.

Nog steeds ben ik super overtuigd van het feit dat ik wil gaan reizen. Ik wil alles zien, mensen ontmoeten en vooral genieten. Helaas moet er ook geld op de plank komen. Ik vermaak me hier nog steeds super goed en ben blij met elke dag die ik in Australië mag doorbrengen.

Liefs manon

  • 15 Maart 2014 - 11:11

    Lieke:

    Hee schatje! Jammer dat het baan je toch niet is geworden wat je had gehoopt!
    Maar kan me voorstellen dat het moeilijk is en ook nog eens heel erg stom als het niet loont!
    Snel maar op zoek naar wat anders :) Je moet indd wel genieten van je tijd in Aussie! Maar dat komt volgens mij helemaal goed ;-) We spreken elkaar snel weer, en binnenkort even skypen!
    Dikke kus voor jou

  • 17 Maart 2014 - 21:28

    Roxann:

    Hee meid, hopelijk vind je snel een leukere baan wat bij je past! En ondertussen ook lekker genieten he.. Maar dat zit geloof ik nog steeds wel goed!
    Xx rox

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Manon

Actief sinds 27 Juni 2010
Verslag gelezen: 380
Totaal aantal bezoekers 41397

Voorgaande reizen:

05 Februari 2014 - 14 Augustus 2014

Australia, New-zealand, Bali & Thailand

31 Juli 2010 - 22 Januari 2011

Manon goes London

Landen bezocht: