Last few moments in New Zealand - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Manon Niens - WaarBenJij.nu Last few moments in New Zealand - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Manon Niens - WaarBenJij.nu

Last few moments in New Zealand

Blijf op de hoogte en volg Manon

10 Juli 2014 | Nieuw Zeeland, Auckland

Daar ben ik weer ditmaal voor de laatste keer in nieuw Zeeland. Jeetje wat gaat de tijd snel! Time flies when youre having fun!

Ik kom aan in queenstown. De plek dat al voor een paar dagen in onze hoofd zit. De capital of party! Voor de laatste keer gaan we samen met zijn allen uiteten, omdat na queenstown iedereen zijn eigen weg zal gaan. We nemen eerst nog een kijkje bij de bungyjump die ik over een paar dagen zal gaan doen. Status: excited!

Onze reisleidster neemt ons in de middag mee naar een cupcake store. Het blijkt dat de eigenaar meegedaan heeft aan masterchef nieuw Zeeland en daarbij tweede is geworden. De cupcakes smaken overheerlijk! De volgende dag is het DE dag van me Bungy jump. Ik ga de Nevis bungyjump van 134m doen. Whaa wat spannend. Ik krijg een speciaal bungyjump outfit aan en wordt goed vastgemaakt. Ze maken enkele foto's van me en daar sta ik dan. Strompelend naar het plateau. Wauw! 1 seconde denk ik: dit is best wel hoog.. Ik lach en zwaai nog 1x naar de camera en.. IK spring. Wauuw 8,5 seconden vrije val waarbij ik me net een klein vogeltje in de lucht voel. Jeetje wat is dit gaaf!! Ik wil net als met me skydive nog een keer. Me voorkeur gaat wel uit naar een skydive aangezien de vrije val langer is. Het zelf springen geeft me wel een extra kick. In de avond gaan we eindelijk onze grote avond uit. Iedereen gaat aangeschoten en strompelend naar Huis. Wederom hebben we weer een top groep!

Hangover dag zo kun je deze dag noemen. We gaan lunchen in queenstown en komen uit bij een heel knus en gezellig cafeetje waarbij we lekker bij een openhaard plaatsnemen. We lopen na de lunch nog even het stadje in en gaan naar de remarkable sweet shop. Deze mag je als je in queenstown bent absoluut niet missen. Het is een candyshop waarbij ze alle snoepjes uit verschillende landen verkopen. Niet de up to date snoepjes, maar snoepjes die je vroeger als kind had.

We gaan weer op pad en verlaten queenstown. We gaan naar een super mooi blauw Lake genaamd: Pukaki. Ik blijf me in dit land verbazen. Ik kan me herinneren dat ik een aantal dagen geleden heb gezegd dat dit waarschijnlijk het blauwste meer is wat ik ooit heb gezien, maar nee me gedachten veranderen weer. Het geweldige aan dit meer is dat mount Cook op de achtergrond wordt afgebeeld en dit het plaatje alleen nog maar mooier maakt.
Nieuw Zeeland je bent geweldig!

We maken in de middag een wandeling van drie uur en ik loop naar de top van de berg. Onderweg gaat het regenen en hoe hoger we komen ligt er steeds meer sneeuw. De wind staat zo hard dat we tegen de leuningen aangeslingerd worden van de brug waar we op lopen. Gelukkig had ik geen jeans aan, maar me kleren waren na drie uur zeik nat en ik kon niet gauw genoeg Shotgun douche zeggen toen de wandeling was afgelopen.

We reizen een klein twee uurtjes en komen al snel in rangitata. Stray zou stray niet zijn wanneer er weer een wandeling tussen is gepropt. De rest van de middag spendeer ik in het hostel. Pingpongen en films kijken. Onze nieuwe reisleider postie maakt een overheerlijke beef nacho!

We hebben de groep van ons zuider eiland helaas in christchurch achter moeten laten :( jeej wat hebben we een lol samen gehad! De groep was weer echt een groep. Wat maakt stray (mede mogelijk gemaakt door Chase) er toch steeds weer een familie van.

De reisleider laat ons een paar hoogtepunten van kaikoura zien. Hij neemt ons mee naar een uitkijkpunt van kaikoura en het is weer 1 die me versteld doen staan. Jeetje elke dag wordt het weer mooier.

Vanaf wellington heb ik een lange reisdag te gaan. Tien uur in de bus om weer naar Auckland te komen. In de morgen stoppen we nog langs de weg waar achter een bospad baby zeeleeuwen te vinden zijn. Ze zijn allemaal nog erg springerig en super schattig. Leuk om dit nog eventjes te kunnen zien. De zeeleeuwen leven onder een waterval en gaan als ze groot en sterk zijn onder een brug door die hen leidt naar de grote zee. Hun moeder zal daar dan op hen wachten en zo haar jongeren uitzwaaien.

De reis is vermoeiend, maar gaat boven mijn verwachting sneller dan ik had gedacht. Weer terug in Auckland waar me nieuw Zeeland trip begon.

Daar ga ik dan weer naar een ander land: Thailand. Waar ik samen met Marlous de eerste week in Chang Mai in de jungle ga doorbrengen. Vanaf daar gaan we twee weken naar Bali en komen dan weer terug om het zuidereiland van Thailand (Koa Tao, Koa Pagnan en Phi Phi) te zien. Tevens is er een fullmoonparty die we mee gaan maken. Veel mensen zeggen tegen me dat ik compleet in een andere cultuur terecht ga komen. Ik ben benieuwd! Tot de volgende keer lieve mensen!

Liefs, Manon

  • 10 Juli 2014 - 11:50

    Hanneke:

    Wat een verhaal weer en mooie spannende dingen die je doet, super. Hoop dat je in Thailand net zo veel plezier hebt. We lezen het wel weer. groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Manon

Actief sinds 27 Juni 2010
Verslag gelezen: 472
Totaal aantal bezoekers 41363

Voorgaande reizen:

05 Februari 2014 - 14 Augustus 2014

Australia, New-zealand, Bali & Thailand

31 Juli 2010 - 22 Januari 2011

Manon goes London

Landen bezocht: