Lets goo, start a new adventure and no worries - Reisverslag uit Port Macquarie, Australië van Manon Niens - WaarBenJij.nu Lets goo, start a new adventure and no worries - Reisverslag uit Port Macquarie, Australië van Manon Niens - WaarBenJij.nu

Lets goo, start a new adventure and no worries

Blijf op de hoogte en volg Manon

16 Mei 2014 | Australië, Port Macquarie

Vandaag 14 mei de dag dat ik weer reizen mag. Waar ik van droom! De dag die ik begin met me trip langs de oostkust. Ik kan me geluk niet op.

Het verlaten van manly op dinsdag 13 mei, waar ik toch bijna 2 maanden heb gewoond was dubbel. Aan de ene kant opgelucht om door te gaan en aan de andere kant voelde het zo vertrouwd! Me werk en het huis in freshwater had ik twee dagen eerder al gedag gezegd en ook al heb ik een goede tijd gehad, dit voelde toch goed aan. Het was mooi geweest, klaar voor een nieuwe start.

De dertíende ben ik samen met Marlous een dagje naar Sydney geweest om te relaxen en om op de 14e goed van start te gaan met de oostkust. Eerste stop: Port Macquarie

De greyhound bus vanaf Sydney naar Port Macquarie duurde 7 uur. Eenmaal aangekomen werden we opgehaald door een personeelslid van "Ozzie pozzie" waar we de komende nachten verblijven, en die ons verder naar het hostel bracht. Na een tijdje in de bus te hebben gezeten was dat toch erg fijn.

Wat een super schattig en leuk hostel. Aangezien Marlous en ik reizen in het laagseizoen, was het er heel rustig. Jammer.. Maar geen ramp! we hebben tijdens de busrit Duitsers ontmoet die ook naar dit hostel gingen.

Op de 14e was er weinig tijd om echt Port Macquarie te bekijken. We besloten om onze weg naar de Coles (supermarkt) te maken en onszelf van wat voedsel te voorzien. Hee.. Een liquorland :) goed plan!! Flesje wijn bij het eten gaat er wel in.

Na een geweldige chicken tonight maaltijd was het tijd om te socialisen en hebben we samen met de Duitsers drankspelletjes gespeeld. Beetje vreemd af en toe, maar wel gezellig. Nu staat Port Macquarie niet bekend om zijn uitgaansleven en ze hebben zelfs een een derde slechtste kroeg van aussie, maar toch moesten we dit met eigen ogen zien. Uhh.. als je van een lege kroeg houdt, niet wilt dansen met je drankje op de dansvloer en van teveel security houdt, dan is het hoogstwaarschijnlijk jouw kroeg. Geen succes voor ons in iedergeval.

De receptioniste had ons verteld dat we voor een klein bedrag een hele dag fietsen konden huren. Leuk!! Gaan we doen :)
Het is heerlijk mooi weer, tijd om langs het water proberen dolfijnen te spotten, heuvels te beklimmen en naar het koala hospital te gaan. Helaas hebben we geen dolfijn gespot maar het fiets tochtje langs het strand was wel speciaal door de vele rotsblokken die waren geschilderd met teksten van mensen die daar waren geweest.

Er was ook een speciale strand route waarvan je van het ene naar het andere strand kwam. Dit konden we helaas niet met de fiets doen dus halverwege moesten we hier ook mee ophouden. Niet dat het heel erg was, want de heuvels werden steeds hoger ;) we zijn vooral niet lui aangelegd!

Rond drie uur was het voedertijd in het koala hospital het leek ons een mooi moment om daar naar toe te gaan. De mensen waren super aardig en konden over elke koala een verhaal vertellen over hoe ze bij hen terecht waren gekomen. Erg mooi om te zien wat voor goed werk die mensen afleveren.

Omdat het gister te ver was om naar het lighthouse te fietsen (het einde van de stranden tour) hebben we de dure bus ($11,80) naar het lighthouse gepakt. Heerlijk om even te chillen en te bedenken dat je in Australië allemaal mooie plekken mag zien. Want wat was het er mooi!

Dit was Port Macquarie alweer! Op naar de volgende bestemming: Byron Bay!!

Na een aantal keer geprobeerd te hebben om me ticket naar Bali te boeken is me dat van de week eindelijk gelukt. Op de heenreis naar Australië heb ik een stopover van tien uur in Taiwan gehad en een kleine impressie van het land gekregen, dat was toch niet voor me weggelegd en ik besloot om ipv Taiwan naar Bali te gaan. Ik denk dat ik een goede keuze heb gemaakt! ;)

Tot de volgende keer!!

Liefs, Manon

• 16 Mei 2014 - 10:33

Jessica:

Surf's up in Byron Bay! En natuurlijk veel plezier op het vervolg van je trip aan de Oostkust. Brisbane is een leuke stad en als je het redt tot aan Cairns kun je daar heerlijk aan de Lagoon in de stad liggen. Tussendoor een bezoekje aan Fraser Island brengen is zeker de moeite waard. Enjoy! Gr. Jessica

• 20 Mei 2014 - 20:11

David:

He Manon,
    Goed om te zien dat je het zo mooi hebt! had graag willen ruilen hahaha.
    Heb nu ook wel zin om later ook zo'n reis een keer te maken!
    Heel veel plezier nog daar en tot in Nederland!
    Gr. David