New Changes in live! - Reisverslag uit Manly, Australië van Manon Niens - WaarBenJij.nu New Changes in live! - Reisverslag uit Manly, Australië van Manon Niens - WaarBenJij.nu

New Changes in live!

Blijf op de hoogte en volg Manon

10 April 2014 | Australië, Manly

Nadat ik al een tijdje niks meer van me heb laten horen, wordt het weer tijd voor een nieuw verslag!

Na mijn parfumeriebaan heb ik nog een tijdje in Sydney doorgebracht! De tijd die ik hier doorbreng voelt als thuis. Het voelt naarmate de tijd verstrekt zo vertrouwd en normaal aan. Normaal? Ja normaal.. Je zou denken hoe kan dat nu met zo'n grote levendige stad! Het is toch echt waar..
Sydney de grote stad waar veel en makkelijk werk te vinden is. Hm.. Ik weet het niet hoor.. Het fijne aan me werkgarantiepakket is dat ik snel weer een baantje kan krijgen.

Ik zeg niet dat ik niet gezocht heb, ik ben er ook enkele dagen mee bezig geweest! Maar het blijft moeilijk om in deze stad wat te vinden. Ik ben huiverig geworden voor een baan aangezien mijn eerste baan tegenviel. Ik wil niet weer dezelfde fout maken als ik eerder heb gedaan.. Ik heb nog 6 weken om te werken en die tijd moet ik volop aan 1 baan besteden, anders komt het van het geld verdienen niks.

Zo heb ik dus een werkgarantiepakket en is het fijn dat er iemand voor je meekijkt naar een baan. Het huidige idee was om samen met rosella op een farm te gaan werken. Een aardbeien farm ergens in de middle of nowhere waarvoor je zwaar werk zou afleveren en $50 per 1000 afgeknipte planten zou krijgen. Na lang wikken en wegen besloten we dit toch te doen. Wat moeten we anders? Geen werk is al helemaal niks verdienen..

Besloot ik net om akkoord te gaan belt me begeleider van het werkgarantiepakket op om te zeggen dat ik een sollicitatiegesprek heb bij 'mex & Co.' in Manly! Een Mexicaans restaurant dat aan de boulevard is gelegen. Wauw!! Dat wil ik wel proberen.

Nadat ik dacht dat me sollicitatie bestond uit een gesprek bleek dat meteen een trial van drie uur werken zijn! TOP! Kom ik er meteen een beetje in. De mensen zijn heel aardig en hebben me veel over de gang van zaken in hun restaurant verteld! Dit gaat goed! Ze waren ook erg tevreden met me en ze hadden weinig mensen gezien die het zo goed en snel oppikten. Ze vroegen me of ik nog tot sluit (23:00 uur) wou doorwerken. Ik mocht de volgende dag weerkomen en dan zouden we een rooster maken en alles verder doornemen. Jeej!!

Nu werk ik al drie weken bij het Mexicaans restaurant! Het bevalt me prima. Ik moet alleen wennen aan hun gang van zaken. Dit maakt het best lastig aangezien ik in Nederland heel anders gewend ben. Ik hoef niet met een dienblad te werken.. Het gaat sneller als je het niet doet! Me baas vindt het wel goed dat ik het doe dus moest ik er maar mee doorgaan. Hij heeft aangeboden dat ik bij 'Manly Pantry' aan de slag kon. Dat restaurant is van dezelfde eigenaar alleen moet het chiquer en luxer zijn. Ik mag en kan daar ook meer uren draaien.

Ook kan ik bij de fish shack aan het werk! Ze serveren daar vooral fish and chips gerechten. De sfeer is heel relax en het komt er op neer dat je veel handelingen zelf mag doen, waardoor je uiteindelijk lekker druk bezig bent!

De baas van mijn baas heeft me aangesproken en gevraagd (na anderhalve week werken) of ik meer uur en geld wou verdienen met verantwoordelijke leidinggevende taken. Ik kon me oren niet geloven. Nu al? Wat? Ja dat wil ik wel dacht ik.. Het kwam er uiteindelijk op neer dat hij een persoon zocht die drie maanden of langer bij hun bedrijf bleef. Dit kon ik helaas niet zijn aangezien ik weer lekker verder wil blijven reizen. Maar het aanbod was toch zeker mooi meegenomen. Als ik zou vertrekken en van plan was terug te komen kon die me ook verzekeren van een baan.

Ik heb met Rosella nog een weekje in bunkhouse geslapen. Het lukte haar niet om een baantje in manly te kunnen vinden. Tijdens ons verblijf hebben we weer hele lieve mensen ontmoet waar we een leuke tijd mee hebben gehad!

6 april
Na dat me beste reisbuddy Rosella, manly heeft verlaten voor de outback waar ze een baan heeft gevonden, heb ik een nieuw huisje in freshwater gevonden. Dat ligt tien minuutjes met de bus vanaf manly vandaan waar ik werk.

Het is een heel knus surfers huisje waar ik 150 per week ga betalen. Zo bespaar ik veel geld in de week! Ik betaalde bij bunkhouse namelijk 250 per week!

Ik slaap met 1 ander meisje op de kamer.. En er wonen nog 5 andere mensen in het huis. Iedereen is veel aan het werk dus ik heb nog niet veel contact met ze gehad, Maar tot nu toe is iedereen erg aardig! Ik woon samen met twee Brazilianen, drie Franse mensen en een Belgische jongen.

Aangezien ik lekker twee daagjes vrij ben, werd het tijd om freshwater te verkennen en om mezelf volledig te installeren in me kamer. Me kamer schoongemaakt, de overgenomen lakens samen met me kleren te wassen en boodschappen te doen.
Ik mocht van mareen haar fiets lenen wat ik erg aardig van haar vondt! Freshwater is mooi, maar er is niet heel veel in de buurt! Een klein dorpje met de benodigdheden en dat is het! Je kunt het vergelijken met hellendoorn, alleen is freshwater een echt surfers strand plaatsje waardoor je al meteen een hele andere uitstraling krijgt.

Nadat ik boodschappen had gehaald besloot ik om ook een flesje wijn te kopen en te vragen of me huisgenoten zin hadden in een drankspelletje. Onder het mom van dat we elkaar maar eens beter moesten leren kennen. Het blijkt dat fransen geen sterke drinkers zijn aangezien ze na 1 glas hun kaarten al vergaten te onthouden. Ik heb er daarentegen goed om kunnen lachen. De mensen in me huis hebben wel een aparte humor.. Soms grappig en soms ook niet! Er wordt veel Frans gesproken aan tafel, niet dat ik het erg vindt, maar af en toe is het wel eens irritant. Ik en de Brazilianen snappen er dan helemaal niks van. Daarom schreeuw ik duizend keer: english please!! Verder heb ik een hele leuke avond gehad en zijn we elkaar beter leren kennen. Dat is toch fijner als je samen in een huis woont!

9 th april, freshwater
Verder ben ik vandaag met me huisgenoten naar manly gegaan om te surfen! Ik wou dit altijd nog een keer doen en aangezien ik een bord van hun kon lenen leek dit mij de perfecte kans om het te doen. Als je gaat surfen moet je met een groot surfbord beginnen. Helaas waren de golven vandaag super sterk en werd ik elke keer van me bord afgeblazen, ze vertelde me dat dit geen goede dag was voor een beginneling! Helaas kon ik er weinig van maken. Volgende keer maak ik vast een betere kans.

De komende weken maak ik meer dan 50 uur per week. Volledig geld verdienen voor mijn reis! Lets goo!!

Liefs manon

  • 10 April 2014 - 10:14

    Amal:

    Klinkt goed Manonie! :-D Veel plezier nog! xx

  • 10 April 2014 - 12:17

    Marjon:

    Hee, fijn om te lezen dat je het zo naar je zin hebt! Werkse en veel plezier meid!
    xx

  • 11 April 2014 - 09:13

    Rox:

    Hee meissie wat een leuk verhaal weer over wat je de laatste tijd hebt mee gemaakt!
    Fijn dat je het nog steeds zo naar je zin hebt! Haha mooi dat jij komt met n drank spelletje , typisch nederlands? Haha! Wel fijn dat je nu lekker een huisje hebt gevonden en nog even kan werken om daarna weer lekker te gaan reizen! Have fun :) liefs rox

  • 11 April 2014 - 10:50

    Meintje:

    geniet nog steeds van je verhalen. Doet me denken aan het rondzwerven van mijn eigen dochter. Lieve groet en nog een mooie tijd
    Meintje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Manon

Actief sinds 27 Juni 2010
Verslag gelezen: 386
Totaal aantal bezoekers 41370

Voorgaande reizen:

05 Februari 2014 - 14 Augustus 2014

Australia, New-zealand, Bali & Thailand

31 Juli 2010 - 22 Januari 2011

Manon goes London

Landen bezocht: