Hello Sydney, hello Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Manon Niens - WaarBenJij.nu Hello Sydney, hello Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Manon Niens - WaarBenJij.nu

Hello Sydney, hello Melbourne

Blijf op de hoogte en volg Manon

18 Februari 2014 | Australië, Melbourne

Hello Sydney,
De groepsreis is afgelopen. Daar gaan we; Op naar een nieuw avontuur. Het Beach leven in Manly ingeruild voor Sydney; de grote stad!

Na een momentje voor mezelf te hebben gehad in hyde park, een gezellig drankje in de middag bij darling harbour, een afscheidsdrankje in de drukke barstreet op kings cross en een avondje kaarten in het hostel heb ik de stad op vele manieren mogen meemaken. Het is er 1 om niet meer te vergeten.

Zoals de meeste mensen vanuit London weten ben ik met extra koffers weer naar huis toe gegaan. Ik kon het daarom niet laten om de eerste dag in Sydney al gelijk te shoppen! Ik heb me ingehouden aangezien ik een volgepropte backpack op me rug heb zitten. Het is best wel bijzonder dat ik als meisje toch een kleinere backpack meesleur dan de meeste jongens hier.

Tijdens het shoppen kwam de zon om de hoek kijken en besloten we dat het zonde was om nog langer in de winkelstraat te blijven. Op naar Bondi Beach! Het bekende rescue team dat op tv te zien is. Ik heb ze niet in actie mogen zien, maar heb wel genoten van het fijne en mooie strand. Die zelfde avond heb ik me gewaagd aan een tocht door kings cross. Lesley en Sylvana zijn 9 maanden in Australië geweest en hadden daar hun afscheidsborrel. Ik ken ze nog vanuit mijn tijd in Londen!
Het heeft me meer dan een uur gekost om bij ze te komen terwijl je het makkelijk in 20 minuten moet redden! Het ligt vast aan mij, de nieuweling in de stad ;)

Nadat ik continu met allemaal mensen om me heen was, vond ik het fijn om even een momentje voor mezelf te pakken. Ik heb er dan ook een hele morgen de tijd voor genomen en ben met een koffie in Hyde park gaan zitten om een verhaaltje te schrijven en om vooral even te genieten van het super leven hier in Australië. Na een heerlijke goedkope lunch zijn we met zijn allen op de bonnefooi de stad ingelopen en kwamen terecht in China townn. Ik vind het toch nog altijd indrukwekkend wat die Chinezen in hun eigen winkels verkopen. Het meeste spul is echt troep, maar zo leuk om tussen te snuffelen.

Na verder wandelen, kwamen we in the Chinees garden terecht, het ziet er goed uit van de buitenkant, maar hebben besloten om het daar bij te laten. Toch heb ik stiekem nog enkele foto's kunnen maken.

Hee.. Daar heb je die Nederlanders weer.. Happy hour!! Huh? waar? Jaa daar bij dat terras.. Corona? Jaa lekker!! Daar was weinig over te discussiëren en voordat ik het door had zaten we er al! Na een flinke wandeling hadden we dat ook echt verdiend.

Ik krijg ook steeds meer the feeling of à real backpacker en heb al 3 avonden achter elkaar gegeten voor ongeveer 3 dollies pp! ('Dollies gebruiken we hier voor dollars') Dan moet ik wel eerlijk zeggen dat we dan met 5 personen hebben gegeten, maar toch ben ik best trots!

In het "maze backpackers hostel" had mijn kamer niet meer ruimte dan alleen een stapelbed, maar ondanks dat heb je tijdens het backpacken vaak ook niet meer dan een bed nodig. Voor deze geweldige kamers (:d) betaal je ongeveer $30 dollies per nacht. Daarnaast zijn er genoeg gezamenlijke (camping) douchjes en toiletten.

Zoals jullie lezen heb ik mijn werkplanning opgeschoven en vind ik het leuker om eerst even te reizen en daarna pas te werken. Ik mag zelf aangeven wanneer ik wil werken en dan wordt er voor mij gekeken naar een baantje. Op dit moment heeft mijn contactpersoon twee horeca baantjes en 1 parfumerie baantje waar ik uit kan kiezen.

Hello Melbourne,
Na Sydney te hebben verlaten ben ik met een 12 uur durende nachtbus vertrokken naar Melbourne. Ik hoor er goede verhalen over en ben benieuwd naar de stad.

Eenmaal daar blijkt dat het hostel dicht bij het busstation zit. Yess! Gelukkig we hoeven niet ver te lopen..
We komen rond 7 uur in de morgen aan en moeten wachten tot 12, omdat we dan pas in de kamer mogen. Verlept lopen we in de stad om een ontbijtje te scoren en eerste indrukken op te doen.

Het fijne aan Melbourne is dat het rustiger dan Sydney is en een gratis tram heeft waardoor we de hele stad door kunnen.
Na de eerste dag heb ik nog geen wauw effect, maar besluit dat het komt omdat ik nog moe ben. Melbourne is een erg artistieke stad en we zijn dan ook al een paar mooie graffiti straatjes tegen gekomen.

De tweede dag zijn we weer de stad in gegaan om te kijken naar het hoge eureka gebouw. Je kunt hier tegen betaling de stad van 300m hoog zien. Je stapt de lift in die je in 40 seconden naar verdieping 88 brengt. Eenmaal daar zie je een super mooi uitzicht!! :) Na dit gebouw zijn we doorgelopen naar HET grootste
Casino van heel Australie! Wat een luxe heeft het gebouw en zoveel gokkasten heb ik van me leven nog niet bij elkaar gezien! Ik moest natuurlijk een gokje wagen nu ik hier was. Helaas heeft het me niks opgeleverd;)

Dag drie hebben we besteed aan de Royal Botanic Gardens. Precies een plek waarvan me moeder 10000 fotos zal maken met haar camera, omdat ik weet dat ze dit geweldig mooi vindt. Het uitzicht, de bloemen, het water.. Een geweldig beeld.

Op donderdag zal ik vertrekken met een campervan naar de great ocean road die me helemaal tot aan Adelaide zal brengen. Ik mag ook rijden met de campervan en vindt dit behoorlijk spannend! Ze rijden hier namelijk links dus ik ben benieuwd hoevaak ik de mist in zal gaan.. ;) Ik heb super veel zin in dit avontuur en het is even een andere stap, dan leven in een hostel!

Een kleine prijslijst voor de liefhebbers omgerekend in euro's:

- pak wijn 4 liter: €9,50
- fles wijn: € 17,00
- bier 24 flesjes: €26,50
- hostel stapelbed per nacht: €20,00
- sigaretten: € 15,00
- 1 fabrieksbrood: €3,50
- kaas plakjes 8 stuks: €5
- Bijna overal moet je voor WiFi betalen!

Cheers mate!!
Tot het volgende avontuur.. Ik hou jullie op de hoogte!

Liefs, Manon

• 18 Februari 2014 - 12:59

Marjon:

Hee manon,
    heerlijk om je avonturen te lezen. Wat een verschil qua prijzen zeg..
    heel veel plezier en "werkse" als je het zo ver hebt.
    liefs

• 18 Februari 2014 - 13:11

Meintje:

hoi manon.
    een paar weken weg en al zoveel beleefd. Je schrijft erg leuk. Lees het met plezier.
    Lieve groet Meintje

• 18 Februari 2014 - 14:31

Ria Niens:

Mooi gedaan hoor kusjes

• 20 Februari 2014 - 21:53

Hanneke:

Wat een mooi vehaal en we hoeven ons niet af te vragen of je geniet, dat is wel duidelijk. Ga zo door zou ik zeggen. Tot de volgende keer

• 24 Februari 2014 - 17:35

Roxann:

Hee meid, wat een leuk verhaal weer zeg!! Zo te lezen vermaak jij je prima!
    Hoe is het gegaan met links rijden?! Haha geen brokken gemaakt?

Geniet maar goed van je reis!

Liefs