Daar ben ik dan.. - Reisverslag uit Manly, Australië van Manon Niens - WaarBenJij.nu Daar ben ik dan.. - Reisverslag uit Manly, Australië van Manon Niens - WaarBenJij.nu

Daar ben ik dan..

Door: Manon niens

Blijf op de hoogte en volg Manon

11 Februari 2014 | Australië, Manly

Na het afscheid nemen op Schiphol, een overstap van tien uur in Taiwan, het niet kunnen slapen in het vliegtuig en weer een lange reis naar Sydney, ben ik dan eindelijk op de plaats van bestemming. Vanuit het vliegtuig kijkend naar het uitzicht krijg ik al een smile van oor tot oor en zo wist ik stiekem dat Australië gewoon een geweldig land moest zijn.

Het prettige aan een groepsreis is dat je al meteen hele leuke mensen ontmoet en met hun een goede band creëert, omdat we ook allemaal in het zelfde schuitje zitten. We praten dan ook super veel over onze plannen.

Na bijna een week wisselt mijn planning van dag tot dag en is het lastig om goede reiskeuzes te maken. Je wilt zoveel zien en weet soms niet goed wat je dan als eerst wilt doen. Ook het leven uit een backpack is even wennen. Telkens raak ik weer spullen kwijt die ik net een minuut geleden uit me tas heb gehaald. Ook hierin wordt je met de dag beter.. Dat scheelt!

Als je in Sydney bent, moet je sowieso het operahouse hebben gezien en zo mochten wij daar onze eerste dag al kennis meemaken. Daarna hebben we onze tocht met een ferry voortgezet naar Manly. Dit is een klein deelgebied dat aan Sydney grenst. Hier heb je een heel mooi strand waar toevallig deze week professionele surfwedstrijden te zien zijn. Erg leuk om mee te maken:)

Afgelopen zondag hebben we samen met de groep een tocht naar een wild life park, the blue mountains & the three sisters gemaakt. Door het wild life park lopen, kangaroos, koala's, en veel andere wilden dieren zien, was echt een leuke ervaring. Ook heb ik me verbaasd door de mooie natuur van de blue mountains. Wat een geweldige plek en wat een mooie waterval die je door een klimwandeling kunt bekijken. Als je die tocht weer omhoog moet lopen ben je bekaf, maar het was zeker de moeite waard!

In het hostel drinken we vooral goon (grote pakken wijn) deze zijn goedkoop en als je het juiste merk hebt gevonden ook nog goed te drinken. Vaak doen we nog een drankje in de avond en leren we elkaar als mede backpackers steeds beter kennen.

Planning tot nu toe:
- morgen voor 4 dagen vertrekken naar Sydney
- Melbourne bezoeken en de great ocean road tour volgen die naar Adelaide gaat
- in Adelaide rond reizen
- Surfcamp van 5 dagen in Byron Bay
*dit in een tijdsbestek van ongeveer 1 maand
- Terug naar Sydney om te werken.

De planning kan snel wijzigen, maar dit heb ik tot nu toe voor mezelf bedacht! Ik hou jullie op de hoogte en vanuit Ozzie:

Cheers mate!

  • 11 Februari 2014 - 02:50

    :

    UFOs will nuke: UNSC in NY[NY], Chicago[IL], LA[CA], Houston[TX] and Miami[FL]. Also destroyed by nukes are: Mexico City[Mexico], Bogota[Colombia], Rio de J. and Sao Paulo[Brazil], Santiago[Chile], London and Manchester[UK], Amsterdam and The Hague[NL], Brussels[B], Paris and Lyon[F], Madrid and Seville[ES], Frankfurt/M and Berlin[D], Rome and Milan[I], Athens[Greece], Istanbul and Ankara[Turkey], Moscow and Nizhny Novgorod[Russian Federation], New Delhi and Mumbai[India], Beijing and HK[PRC], Bangkok[Thailand], Tokyo[Japan], Seoul[ROK], Sydney and Melbourne[Australia].

  • 11 Februari 2014 - 02:58

    Jet! Annemarie:

    Hey lieve neus! Wat een geweldig verhaal alweer! Ik kan je enthousiasme direct lezen! Vet gaaf.. ik ben heel benieuwd naar je verdere ervaringen.. lekker genieten van die wijntjes!! Cheers and have fun mate! Kuss jet

  • 11 Februari 2014 - 07:28

    Jessica:

    Hey Manon! Je verhaal is herkenbaar en jaloersmakend! :) Veel plezier in Melbourne. Je zult het daar leuk vinden. The Great ocean road is een mooie route. Grtz Jess

  • 11 Februari 2014 - 08:02

    Shirin:

    Top dat je je zo goed vermaakt! Heel veel plezier nog! Xx

  • 11 Februari 2014 - 08:38

    Judith:

    Ha lief meisje! Wat klinkt het allemaal super gaaf! In zo'n korte tijd al zoveel meegemaakt! Echt super!! Heel veel plezier en we houden contact! Dikke kus

  • 11 Februari 2014 - 09:25

    Rita:

    Hoi manon, wat heerlijk dat je direkt geniet.Ik wens je een supermooie reis toe!
    Groetjes rita

  • 11 Februari 2014 - 10:06

    Hanneke:

    Manon wat een leuk verhaal,fijn dat het leuk is en blijf genieten dan genieten wij wel van jou verhalen,groetjes ut ons koude kikkerlandje

  • 11 Februari 2014 - 10:31

    Liquiddddd:

    Heee lief schatje!
    Leuk om zo alles nog even te lezen! En dat we op de hoogte worden gebracht van je planning, hihi! :-)
    Lekker dat je nu nog een maand van allerlei tripjes gaat doen, goed vooruitzicht!
    Geniet ervan en we houden contact, het klinkt allemaal super!
    Een dikke kus uit Nijmeguh

  • 11 Februari 2014 - 18:07

    Nadieh:

    Haa meisje!!
    Wat gaaf zeg! Fijn dat je nu al zo aan het genieten bent, vooral ook blijven doen! Heel veel plezier met je geplande trips en we houden contact!
    Dikke kus

  • 12 Februari 2014 - 18:35

    Rox:

    Meissie veel plezier en succes deze maand met je tripje!
    Liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Manon

Actief sinds 27 Juni 2010
Verslag gelezen: 396
Totaal aantal bezoekers 41368

Voorgaande reizen:

05 Februari 2014 - 14 Augustus 2014

Australia, New-zealand, Bali & Thailand

31 Juli 2010 - 22 Januari 2011

Manon goes London

Landen bezocht: